۱۳۹۲ تیر ۲۲, شنبه

A 855, B 883


اوائل که تصمیم گرفته بودم شناسه‌ی فیس‌بوک‌ام را غیرفعال کنم اصلاً گمان نمی‌کردم تصمیم‌ام دوام داشته باشد. امشب سه-چهار ساعت بعد از نیمه‌شب ئی‌میلی از فیس‌بوک رسید دالّ  بر اینکه کسی تلاش کرده بوده خودش را من جا بزند، و من بعد از چند ماه وارد شدم که گذرواژه‌‌ام را عوض کنم و دوباره‌ شناسه‌ام را غیرفعال کنم. دیدم که اصلاً دل‌‌ام برای آن فضا تنگ نشده.

اتلافِ  وقت (آن موقع در جایی شغلِ تمام‌وقت داشتم) و ناراحتی از دیدنِ‌ مثلاً تحلیل‌‌های نه‌چندان متین و دوستانِ نه‌چندان دلنشینِ برخی دوستان به کنار،‌ اصلاً سروکار داشتن با آن حجمی از اطلاعات که فیس‌بوک می‌خواهد نشان‌ام دهد برایم سخت است. لابد از فیس‌بوک هم می‌شود "درست" استفاده کرد؛ اما من بلد نیستم. در این مورد به نظرم می‌آید که آنچه می‌دانم برایم کافی است



۹ نظر:

  1. تو همین فیس بوکت دهها دوستی و زندگیو خراب کردی و به صدها نفر توهین کردی.... باز بی ادبانه و خارج از متانت هم با دوستانت برخورد می کنی؟

    پاسخحذف
  2. چون فیس‌بوک ابزار ارتباطه و تو هم به نظر میاد مردم‌گریز باشی. اینه که به دردت نمی‌خوره.

    پاسخحذف
  3. آقای به اصطلاح فیلسوف، در همین فیس بوک زندگی خانوادگی بیش از دویست زوج خوشبخت را خراب نموده و باعث فراری شدن هشتصد تا هشتصد و پنجاه دختر گشتی. حالا شما خجالت نمی کشی که رفتی و افتخار هم می کنی؟ همش هم دم از آزادی بیان زدی و حالا خود شما اومدی نظر میدی؟

    در ضمن، من شمردم و دیدم که فقط در سال ۱۳۹۰ در فیس بوک به بیش از سیصد و یک نفر با ذکر نام توهین کردی. خجالت بکش آقای فیلسوف.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در ضمن،این عددهای نامفهوم هم از دو حال خارج نیست، یا برای اغفال زنان و دختران است یا اینکه از نشانه‌ های شیطان پرستی می باشد.

      حذف
  4. عنوانِ مطلب به روشی متعارف ارجاع می‌دهد به اواخرِ کتابِ کانت (*نقد عقل محض*)، که متأسفانه هنوز نخوانده‌ام. کانت در آنجا اصلِ لاتینِ نوشته‌ی پِرسیوس را نقل می‌کند. به نوشته‌ی پرسیوس است که لینک داده‌ام.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دقت کردی فقط به مردها جواب می دی!

      حذف
  5. من زنی هستم بیست ساله از تهران که همین آقای فیلسوف در فیس بوک من را گول زد و باعث شد بچه ام را خام خام بخورم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خانم محترم، مطمئنید حالتان خوب است؟ قصد دفاع از نویسنده را ندارم... اما اگر عمدا برای روسیاه کردن "نقادان" آقای فیلسوف از این حربه استفاده نکرده اید، مطمئن نیستم حالتان کاملا خوب باشد... اما گزینه اول را محتمل تر می دانم!

      حذف
  6. baba bikhial kaveh o falsafeh. hala yani negaran beshim? boro donbal e siasat ye chizi mishi age torshi nakhori. bye

    پاسخحذف