۱۳۹۱ آبان ۷, یکشنبه

"دامنی پرگل از نخبگان"




...
شوقی در دل دارم، بی‌قرارم
شوری در سر جز دانش ندارم  
با تو این ره می‌سپارم
عاشق میهنم من
با دل و جان آگاه
من به سعی فراوان 
پا نهادم در این راه
...

این بخشی است از "شعر سرود ملی نخبگان". شوخی نمی‌کنم: بنیاد ملی نخبگانْ سرود دارد (و اخیراً هم از این سرود رونمایی شده است)، و این هم که نقل کردم بخشی از این سرود است—خودتان خبر و متنِ شعر را در سایتِ رسمی ببینید.

رئیسِ محترمِ بنیاد ملی نخبگان هم توضیح داده‌اند:

نسرین سلطان خواه در باره ی این سرود به خبرنگاران گفت: تهیه کنندگان و دست اندرکاران تهیه این سرود از میان برگزیدگان هنری بوده اند.

وی افزود: یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان ایجاد احساس هویت مشترک میان این قشر است و چنین فعالیت هایی باید در حوزه فعالیت ها ی فرهنگی مرتبط با نخبگان با توان بیشتری انجام شود.

عرضی ندارم.

۷ نظر:

  1. کاری با حرف های نسرین سلطانخواه ندارم؛ کاری هم با مضمون سرود ملی نحبگان ندارم؛ ولی "سرود داشتن" برای یک نهاد یا بنیاد - آن هم بنیاد ملی نخبگان یک کشور - اتفاق عجیب و غریبی نیست! مثلِ پرچم داشتن. الان بعضی از مدارس تهران، سرود و پرچم دارند. یک جور "هویت". بماند که در ایران امروزی، بعضی اقدامات مسئولین، اَدایی بیش نیست!

    پاسخحذف
  2. تا زمانی که کثافتایی مثل تو در سیستم آموزش و پژوهش این مملکت هستند، وضع از این بهتر نمی شود! نخبگان در عزلت و سگان در شهرت!

    پاسخحذف
  3. «این قشر»؟
    :))))

    پاسخحذف
  4. از کوزه همان تراود که در اوست!

    پاسخحذف
  5. می‌خوام یه گروه سرود تشکیل بدم که اینو با هم بخونن منم بشم رهبرشون، فک کنم بیشتر جواب می‌ده ;)

    پاسخحذف
  6. یادِ سرود ملی‌هامون (تو مدرسه) افتادم. کاش این هم آهنگش خوب باشه. هنوزم وقتی این آهنگ رو
    (http://bit.ly/RaK1rc)
    گوش می‌دم مو به تنم سیخ می‌شه.

    پاسخحذف
  7. راستش من فکر می کنم این ناشناس عزیز بر خلاف تصورات عمومی مذکر نیست ! فکر می کنم که خانمی هستند که در رابطه با آقای لاجوردی به آرزوشون نرسیدند و در حسرتش باغی مندند و حالا حسادت می کنند به خانم های دیگر !

    پاسخحذف