۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

موعظه: حالا باید حتی مؤدب‌تر باشید



- واقعاً رفتاری زشت‌‌تر از این سراغ داری که کسی در جمع با همسرش مشاجره کند (یا به او بی‌احترامی کند)؟

- آره: اینکه کسی در جمع با همسرِ سابق‌‌اش بگومگو کند (یا به او بی‌احترامی کند).


۳ نظر:

  1. با تشکر از موعظه ات
    از اون هم بدتر وضعیت کسیه که با کسی مناظره می کنه تو جلسه مودبه اما از پس رقیب بر نمیاد بعد میاد تو وبلاگش درباره اون بدون اشاره مستقیم( اما به شیوه ای که هر کسی تو اون جلسه بوده بفهمه) رقیبش را به شارلاتانیسم متهم می کنه

    پاسخحذف
  2. حتی از اون هم بدتر کسیه که مطلب شارلاتانیسم رو خونده و بهش برخورده اما چون مستدل نمی‌تونسته جواب بده میاد جای دیگه خیلی بی‌ربط کامنت می‌ذاره.

    پاسخحذف
  3. تصور نمی کنم که جای این نکته در مطلب شارلاتانیسم بود . من با نکاتی که در مطلب شارلاتانیسم امده بود همدلی داشتم . بنابراین معنی نداشت در اونجا این بحث را مطرح کنم . اما راستش می پذیرم که کارم بی ادبی بود . گذاشتن چنین نظر نیش داری آن هم ذیل چنین مطلب دوستانه و نه چندان جدیی بی ادبی بود. اما آیا تذکر من غیر اخلاقی هم بود؟ فکر نمی کنم.
    امیدوار بودم به نکته مهمی اشاره کنم. آیا می توان از مودب بودن دفاع کرد؟ تا زمانی که فعل ما علاوه بر مودبانه بودن اخلاقی نباشد نه. این که در یک جلسه تواضع نشان بدهی و به صراحت رفتار مخاطبت را نقد نکنی , مودبانه است اما اخلاقی نه. یادداشت شارلاتانیسم مودبانه نبود اما اخلاقی بود. نبردن نام کسی در آن یادداشت مودبانه بود اما اخلاقی نبود؟
    مودب بودن آرام آرام شکل یک افت را به خودش گرفته.
    از کاوه لاجوردی به علت بی ادبیم عذر می خواهم. شاید تذکرم را باید خصوصی می فرستادم

    پاسخحذف